Formula de succes a unui magazin = combinatia corecta de creativitate si dezvoltare

In momentul in care incepi sa lucrezi la conceptul unui nou magazin sau regandirea unuia deja existent te-ai angajat intr-un proces complicat. Succesul nu este garantat nici macar atunci cand te documentezi temeinic, ai o experienta bogata in domeniu si faci cele mai bune alegeri in ceea ce priveste gama produselor, pretul sau pozitia magazinului.

 

 

Ce face retailul atat de complex?

In primul rand concurenta: un numar tot mai mare de jucatori internationali ofera game de produse identice, la preturi minime in locuri usor accesibile.

Si apoi, desigur, cumparatorii. Deseori sunt mai degraba cumparatori profesionisti, bine informati, care stiu exact de ce au nevoie si in ce conditii le vor cumpara. Nu mai conteaza doar pretul; marca nu mai este un criteriu exclusiv de selectie. Doreste o atmosfera prietenoasa, un magazin care sa comunice cu el, care sa-i ofere siguranta, incredere. Astfel, cumparatorul cauta „ancore”, acele valori constante, stabile pe care spera sa le gaseasca de fiecare data in magazinul preferat.

 

Cum pastrezi magazinul tau in topul preferintelor clientilor pe o perioada cat mai lunga de timp?

Printr-o politica consistenta de produs si pret dar si reinventand in mod continuu o strategie orientata catre client. Intrebarea „ ce produse sa le ofer clientilor mei ?” s-a transformat in „ ce solutii pot sa le ofer clientilor mei?”. Pentru ca trebuie tinut cont ca atunci cand un client iti cumpara anumite produse acesta nu este singurul sau scop. Este mai mult de atat. El cauta in magazinul tau „solutii” pentru „problemele” lui.

Deci intrebarea „ce solutii sa le ofer clientilor mei?” este chiar miezul conceptului de magazin pe care incerci sa-l dezvolti sau sa-l definesti. Poate deja le oferi clientilor tai solutia perfecta pentru problemele lor dar modul in care ii comunici si oferi solutia nu este potrivita. Este exact diferenta intre succes si esec. Pentru ca daca clientii tai nu observa solutiile pe care tu le oferi nu vor fi niciodata constienti de valoarea adaugata si magazinul tau nu se va diferentia de alte zeci de magazine ce ofera aceleasi produse.

 

2009-10-08 14:10:51
« Back   |    Next »
"Un plan de amenajare inteligent ofera formula de succes unui magazin. Incercati si voi sa realizati un plan de amenajare folosind machetele ce le gasiti in configurator. Si nu uitati, va putem da noi o mana de ajutor la obtinerea unui plan de amenajare eficient."

Incarca aplicatia
Gima Holding 2008-05-06